Klantenservice

Op deze pagina vind jij informatie over:
  • Hoe werken wij?
  • Offerte aanvragen
  • Bezorgen & Kosten
  • Levertijd
  • Retourbeleid
  • Privacy Policy
  • Veelgestelde vragen
  • Algemene voorwaarden
Scroll naar beneden voor meer informatie...

Hoe werken wij?

Meubelen worden bij ons handgemaakt in de werkplaats. Wij maken voornamelijk meubelen van eikenhout. Het is voor ons ook mogelijk om meubelen in andere houtsoorten te leveren. Vraag gerust naar de mogelijkheden.

Meubels via de site bestellen
Je kunt de meubelen die op site staan afgebeeld bestellen. Dit kun je doen door een mail te sturen naar info@houtlifestyle.nl, ons te bellen of het meubel in het winkelwagentje te stoppen.
*Toch raden wij je aan om eerst even persoonlijk contact met ons op te nemen. Wij hebben geen voorraad! Wij gaan het meubel dan ook speciaal voor jou produceren. Het is dan niet meer mogelijk om het meubel bij ons terug te brengen. Bij persoonlijk contact kunnen wij al jouw wensen afstemmen op het meubel.

Na ontvangst van betaling gaan wij het meubel voor je produceren. Uiteraard maken wij ook hier een afspraak met je om jouw bestelling op te laten halen of af te leveren.

Meubels op maat
Naast deze meubelen is het mogelijk om een meubelstuk naar jouw wens te maken. Heb je ergens iets gezien? Of wil je onze bestaande meubelen aanpassen? Bijvoorbeeld een ander tafelblad of andere poten dan kunnen wij dit eenvoudig voor je doen. Wij passen de prijs hier gewoon op aan. 

Hoe gaan wij dan te werk? 

  • Je kunt ons bellen of mailen om jouw wensen in het kort te bespreken
  • Wij zouden het prettig vinden als je langs komt om bijvoorbeeld het hout waar wij mee werken te bekijken. Mocht je hier geen interesse in hebben dan is dit uiteraard ook geen probleem. Dan proberen we alles per mail of telefonisch zo goed mogelijk met je kort te sluiten. 
  • Na de bespreking ontvang je binnen 3 werkdagen een offerte van ons. 
  • Na akkoord op de offerte en afgesproken afleverdatum ontvang je van ons een factuur voor de aanbetaling. De aanbetaling bedraagt 30% van het factuurbedrag.
  • Een week voor de afleverdatum ontvangt je de factuur met het resterende bedrag. Dit bedrag ontvangen wij graag voor de afleverdatum op onze rekening of je kunt deze contant betalen bij aflevering. 

Offerte aanvragen

Heb je bij ons op de site een meubel gezien die je graag zou willen bestellen? Of wil jij iets op maat laten maken? Stuur ons dat een mail naar info@houtlifestyle.nl

Met de volgende informatie:

  • naam
  • adres
  • telefoonnummer
  • omschrijving artikel
  • afmeting
  • wel/niet bezorgen
Dan maken wij binnen 3 werkdagen een vrijblijvende offerte. 
 

Bezorgen & Kosten

Meubelen verzenden

Het transport van onze meubelen voeren wij zelf uit. 

Wij leveren de producten tot na de eerste drempel begane grond. Voor leveringen door Hout Lifestyle kunnen wij een redelijke tijdsindicatie bieden voor moment van bezorgen. Wij nemen hiervoor contact met je op. 

Na aankoop van jouw meubel ben je verplicht deze af te nemen. Houd je hierbij ook rekening met de grootte en breedte van jouw deur, de draaicirkel en eventueel de mogelijkheid om jouw meubelstuk door het trappengat te verplaatsen! Eventueel kosten voor een verhuislift zijn geheel voor jouw eigen rekening. 

Onze chauffeur is verantwoordelijk voor de aflevering van jouw meubel tot aan jouw deur. Het plaatsen van een meubelstuk op een door jou bepaalde plaats is extra service. Wil je zo vriendelijk zijn er voor te zorgen dat onderstaande zaken geregeld zijn als je van deze service gebruik wenst te maken:

  • Er moet voldoende doorgang in jouw huis zijn om het meubelstuk te plaatsen, verwijder je alstublieft elk obstakel op de grond en in de looppaden;
  • er dienen geen obstakels in trappenhuizen te staan, die de doorgang kunnen belemmeren;
  • laat jouw oprit vrij.

Bovendien zijn de volgende regels van toepassing op deze extra service:

  • Noch Hout Lifestyle, noch de transporteur kan aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade die ontstaat indien op jouw verzoek het meubelstuk toch op de door jou bepaalde plaats neergezet dient te worden;
  • Mocht het meubelstuk onverhoopt niet passen, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de plaatsing van het meubelstuk en de eventueel daaraan verbonden kosten;
  • Bij artikelen van grote omvang of zwaar gewicht (max. 80 kg.) dien je zelf voor extra mankracht te zorgen bij aflevering om risico's m.b.t. schade van jouw meubelstuk of jouw huis te voorkomen.

Voor je het officiële akkoord geeft, heb je al contact met ons gehad en weet je alle details van de levering. Bezorgingen kunnen we niet via de post doen, omdat de pakketten altijd groter en zwaarder zijn dan het limiet van de reguliere postbestellers.

Laat ons het even weten als je twijfelt of het meubelstuk in zijn geheel naar de uiteindelijk bestemming kan worden geplaatst. Wij denken graag met je mee.

Bezorgkosten

De transport kosten bedragen €75,-. Bij bestellingen boven de €500,- bezorgen wij de meubelen gratis in Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden). 
De transport kosten naar Belgie bedragen €125. Bij bestellingen boven de €1000,- bezorgen wij gratis in Belgie. 

Het bezorgen van de eiken meubelen is een zwaar en tijdrovende klus. Wij vragen je dan ook altijd voor extra mankracht te zorgen. 

* max. afmeting 345 cm lengte
* bezorgen begane grond
* m.u.v. Waddeneilanden

Gratis afhalen

Wil je jouw bestelling gratis af komen halen in Overasselt, dan kan dat ook. Dit kan van maandag t/m zaterdag. Graag maken wij een afspraak met je. Bovendien gaat dit sneller, aangezien je direct na de gereeddatum al langs kunt komen en niet het transport hoeft af te wachten.
 

Accessoires

Elke bestelling (accessoires) die bij Hout Lifestyle wordt geplaatst, wordt met veel aandacht en liefde als een echt kado ingepakt! Wij vinden het namelijk heel erg belangrijk om je te laten verheugen op datgeen wat jij met plezier hebt uitgezocht en waar je naar uitkijkt. Dan moet het uitpakken ook echt een feestje zijn en voelen als een kado! 

Verzendkosten

Bij een bestelling boven de € 50,- betaal je bij ons GEEN verzendkosten! Bij een bestelling onder de € 50,- betaal je de standaard verzendkosten van € 6,95 in Nederland.
Verzendkosten voor Belgie zijn €9,25,-. Boven de €50,- bezorgen wij gratis. 

Pakketten en brievenbuspost worden standaard verstuurt via PostNL. 

Bestelling ophalen

Het is mogelijk om je bestelling, op afspraak, bij ons op te halen in Overasselt (bij Nijmegen). Uiteraard betaal je dan geen verzendkosten! Tijdens het afronden van je bestelling kies je de optie "Ophalen". Wij nemen dan z.s.m. contact met je op wanneer de bestelling voor je klaarstaat. 

Track & Trace

Zodra we jouw bestelling hebben verzonden krijg je hiervan een bevestiging per e-mail. Als jouw bestelling een pakketje is staat er een trackingnummer in de e-mail, waarmee je jouw bestelling kunt volgen zodat je precies weet wanneer je jouw cadeau kunt uitpakken!

Spoedbestelling

Heb je een spoedbestelling, neem dan even contact met ons op! 

Retouneren

Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar het adres van Hout Lifestyle zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Hout Lifestyle geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@houtlifestyle.nl Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Levertijd

Meubelen

Wij steven er na om jouw meubel zo snel mogelijk bij je thuis te leveren. Echter is dit afhankelijk van jouw wensen, de materialen en onze planning. Mocht je interesse hebben in een meubel van onze site of je wilt een meubel op maat laten maken vraag dan naar onze levertijden. Wij streven er na om een levertijd te hanteren van max. 6 weken. 

Je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de voortgang van jouw bestelling.

Accessoires

Indien op voorraad wordt jouw bestelling binnen 2 werkdagen verstuurd. Jij wordt per mail op de hoogte gehouden over de voortgang van jouw bestelling

Retourbeleid

Meubelen

Al onze meubelen zijn maatwerk. Iedere tafel, kast of zuil wordt speciaal voor jou op maat gemaakt. Het is daarom niet mogelijk de meubelen te retoureneren! 

 Let op: Hout is een natuurproduct en krimpt of zet uit naar gelang de weersomstandigheden. Indien een houten meubelstuk hierdoor krimpnaden of haarscheuren vertoont, wordt dit gezien als aanvaardbaar. De afnemer moet ten alle tijden zorgdragen voor de juiste luchtvochtigheid van de meubels. Indien meubels te snel in een droge of zeer warme omgeving worden gezet, wordt dit gezien als onvoldoende zorg voor het meubelstuk.

Accessoires

Toch niet helemaal tevreden over je product? Of is het stuk? Dat is uiteraard erg vervelend. Maar geen nood, bij ons kun je eenvoudig je aankoop retouneren. Dit doe je door ons te mailen naar info@houtlifestyle.nl of te bellen naar +31 6 16 46 89 07. Nadat wij jouw mail hebben ontvangen nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op om de vervolg stappen te bespreken.

Onderstaand onze beloftes op een rijtje:

  • 'Daarom' accepteren wij als reden.
  • 14 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je product.
  • Product ruilen? Na ontvangst sturen we je zo snel mogelijk het nieuwe product.
  • Geld terug? Binnen 3 dagen na ontvangst wordt het bedrag teruggeboekt.

 

Privacy Policy

Jouw persoonlijke gegevens worden door Hout Lifestyle zorgvuldig behandeld en niet verstrekt aan derden of ten behoeve van andere reclame- uitingen, dan die van Hout Lifestyle zelf. Wij gebruiken de gegevens om de bestellingen zo snel, gemakkelijk en nauwkeurig mogelijk te verwerken. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met toestemming.

Hout Lifestyle verkoopt je persoonlijke gegevens niet aan derden en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen, die zijn betrokken bij het uitvoeren van je bestelling.

Mocht je nog vragen hebben over de Privacy Policy van Hout Lifestyle, dan kun je altijd contact met ons opnemen: info@houtlifestyle.nl

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met Hout Lifestyle.

Algemeen 

  • Hebben jullie een catologus/brochure? 
    Nee, onze webshop is de catologus. 
     
  • Richten jullie ook complete winkels & bedrijven in? 
    Ja, Hout Lifestyle levert werk op maat. 
     
  • Kunnen we langskomen om meubels te bekijken? 
    Ja, je kunt een afspraak maken met Hout Lifestyle om een meubel te bekijken indien op voorraad. Wij leveren veel maatwerk, daardoor zijn niet alle meubelen op voorraad.
     
  • Hebben jullie een showroom? 
    Ja, Hout Lifestyle heeft een showroom. Nieuwsgierig? Maak een afspraak! Wij staan jou graag te woord. 

Hout

  • Het eikenhout vertoont krimpnaden of haarscheuren, wat nu?
    Hout is een natuurproduct en krimpt of zet uit naar gelang de weersomstandigheden. Indien een houten meubelstuk hierdoor krimpnaden of haarscheuren vertoont, wordt dit gezien als aanvaardbaar. De afnemer moet ten alle tijden zorgdragen voor de juiste luchtvochtigheid van de meubels. Indien meubels te snel in een droge of zeer warme omgeving worden gezet, wordt dit gezien als onvoldoende zorg voor het meubelstuk.

Afwerking 

  • Is een behandeling van mijn meubel noodzakelijk?
    Een behandeling is niet noodzakelijk. Mits je wilt voorkomen dat er (vocht) vlekken op jouw tafel ontstaan. 
     
  • Hoe bescherm ik mijn meubels tegen (vocht) vlekken?
    Onbehandeld kunnen er (vocht)vlekken op hout ontstaan. Als je dit wilt voorkomen adviseren we je om meubels te behandelen met een speciale transparante lak. Na behandeling met deze lak kun je de meubels afnemen met een vochtige doek. Wij bieden geen garantie voor vlekken die onstaan op jouw tafel na een behandeling.

Klantenservice 

  • Kan ik hulp krijgen bij mijn bestelling? 
    Ja, neem hiervoor contact op met Hout Lifestyle. Wij helpen je graag bij het plaatsen van jouw bestelling.
     
  • Ik heb een bestelling geplaatst die ik wil annuleren, hoe doe ik dat?
    Om een bestelling te annuleren dien je binnen één werkdag een e-mail te sturen naar info@houtlifestyle.nl of telefonisch contact op te nemen via het telefoonnummer +31 (0) 6 16 46 89 07. Bij het annuleren dien je het ordernummer en jouw persoonlijke gegevens door te geven. 
     
  • In hoeverre ben ik zelf verantwoordelijk voor de juiste maat?
    Wij kunnen op afstand niet beoordelen in wat voor ruimte het meubel geplaatst gaat worden. Daarnaast weten wij ook niet of de zojuiste aangekochte stoelen onder de bestelde tafel passen. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste maten. We vragen je daarom om in de bestelling zoveel mogelijk informatie te verschaffen over de ruimte en/of overige bijzonderheden. Dit kun je plaatsen in het opmerkingveld in het bestelproces of je kunt contact opnemen met Hout Lifestyle. Mochten de mensen in de werkplaats tegen problemen aanlopen, dan nemen wij contact met je op.
     
  • Kan ik de meubels/accessoires zelf afhalen?
    Ja, je kunt de meubelen en accessoires afhalen van maandag tot en met zaterdag. Graag maken wij hiervoor met jou een afspraak. 
     
  • Wat is de levertijd? 
    De levertijd voor de meubelen bedraagt max. 6 weken. Wij maken alle meubelen speciaal voor u op maat.
    Accessoires worden binnen 2 werkdagen verzonden, mits op voorraad. 
    Betreft het een spoed bestelling? Neem dan even telefonisch of per mail contact met ons op.

     
  • Wanneer en hoe moet ik betalen?
    Bij meubelen betaal je vooraf een aanbetaling van 30% over jouw aankoopbedrag. Bij ontvangst van het meubel betaal je het restbedrag of je betaald voordat wij het meubelen komen leveren per bank. 
    Accessoires rekent u direct af in het bestelproces.
     
  • Leveren jullie op afspraak?
    De meubels leveren wij op afspraak. Wij nemen hiervoor contact met je op.
     
  • Bezorgen jullie ook in het buitenland? 
    Hout Lifestyle bezorgt te producten ook in het buitenland. Neem hierover contact op met Hout Lifestyle over de juiste verzendkosten.

    Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met Hout Lifestyle.

Algemene voorwaarden

Algemene of leveringsvoorwaarden

Van: Hout Lifestyle
gevestigd en kantoorhouden te: Overasselt Sleeburgsestraat 3B 6611KP hierna te noemen: Hout Lifestyle

Artikel 1: Definities
In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, Hout Lifestyle: de gebruiker van de algemene voorwaarden.
1.1. afnemer: een wederpartij van Hout Lifestyle die een natuurlijke persoon is of een persoon die handelt in de uitoefening van een bedrijf of beroep, dan wel een opdrachtgever die handelt in de uitoefening van een bedrijf of beroep, in die hoedanigheid als eindgebruiker of wederverkoper van de geleverde zaken;
1.2. consumentenkoop: de koop met betrekking tot een roerende zaak, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden
2.1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding en iedere overeenkomst tussen Hout Lifestyle en een afnemer waarop Hout Lifestyle deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2.2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Hout Lifestyle, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
2.3. Indien een of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Hout Lifestyle en afnemer zullen alsdan overleggen teneinde nieuwe bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor zover mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht wordt genomen.

Artikel 3. Offertes/Orderbevestigingen
3.1. Alle door Hout Lifestyle uitgebrachte offertes zijn geldig voor een termijn van maximaal 28 dagen.
3.2. Hout Lifestyle kan niet aan haar offerte c.q. Orderbevestiging worden gehouden indien de afnemer had behoren te begrijpen dat de offerte c.q. orderbevestiging dan wel een onderdeel daarvan een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3.3. Hout Lifestyle is slechts aan haar offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de afnemer schriftelijk binnen 28 dagen worden bevestigd. De in een offerte c.q. orderbevestiging vermelde prijzen zijn inclusief BTW, tenzij anders aangegeven.
3.4. Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte opgenomen aanbod is Hout Lifestyle daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Hout Lifestyle anders aangeeft.
3.5. Een samengestelde prijsopgave verplicht Hout Lifestyle niet tot levering van een deel van de in de aanbieding of offerte begrepen zaken tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
3.6 Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen.

Artikel 4. Levering
4.1. De afnemer is verplicht de gekochte zaken af te nemen op het moment waarop deze hem worden bezorgd dan wel op het moment waarop deze volgens de overeenkomst voor hem ter beschikking staan.
4.2. Indien de afnemer de afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies, noodzakelijk voor de levering, zullen de artikelen worden opgeslagen voor risico van de afnemer. De afnemer zal in dat geval alle aanvullende kosten, waaronder in ieder geval opslagkosten, verschuldigd zijn.
4.3.Hout Lifestyle behoudt het recht bij het sluiten van de overeenkomst dergelijke bezorgkosten afzonderlijk op te geven.
4.4. De door Hout Lifestyle opgegeven levertijden gelden weliswaar bij benadering en zijn ook geen fatale termijnen.
4.5. Bij niet tijdige levering dient de afnemer Hout Lifestyle schriftelijk in gebreke te stellen en Hout Lifestyle een redelijke termijn te stellen haar verplichtingen alsnog na te komen.
4.6. Hout Lifestyle behoudt het recht om bij de in 4.5 genoemde zaken tot ontbinding over te gaan.
4.7. Hout Lifestyle bezorgt tot de eerste deur begane grond. In overleg met Hout Lifestyle kan de chauffeur de afnemer helpen met het op de plaats brengen van de goederen, eventuele schade opgelopen tijdens het plaatsen is voor rekening van de afnemer.

Artikel 5. Wijziging van de overeenkomst
5.1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering het noodzakelijk is om de te verrichte werkzaamheden te wijzigen en/of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
5.2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd en/of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Hout Lifestyle zal de afnemer zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.
5.3. Indien de wijziging en/of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal Hout Lifestyle de afnemer hierover tevoren inlichten.
5.4. In afwijking van het te deze bepaalde zal Hout Lifestyle geen meerkosten in rekening brengen indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan hem worden toegerekend.

Artikel 6. Garantie
6.1. Hout Lifestyle garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld.
6.2. Indien de te leveren zaken niet voldoen aan genoemde garantie en de geleverde zaken gebrek vertonen is Hout Lifestyle verplicht binnen 30 dagen nadat de afnemer hem schriftelijk het gebrek heeft gemeld de zaken te herstellen.
6.3. Hout Lifestyle kan er voor kiezen om de zaken te vervangen.
6.4. De in 6.2 genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of verzorging of wanneer, zonder schriftelijke toestemming van Hout Lifestyle, afnemer of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel trachten aan te brengen aan de zaak of deze hebben aangewend voor doeleinden waarvoor de zaak niet bestemd is.
6.5. Indien de door Hout Lifestyle verstrekte garantie een zaak betreft die door een derde werd geproduceerd is de garantie beperkt tot die, die door de producent van de zaak er voor wordt verstrekt.
6.6. De garantie vangt aan zodra de levering heeft plaatsgevonden.
6.7 De garantietermijn op de geleverde goederen bedraagt 1 jaar.

Artikel 7. Intellectuele eigendom en auteursrechten
7.1.Onverminderd het overigens in de algemene leveringsvoorwaarden bepaalde behoudt Hout Lifestyle zicht de rechten en bevoegdheden voor die Hout Lifestyle toekomen op grond van de auteurswet.
7.2. Alle door Hout Lifestyle verstrekte stukken zoals, overeenkomsten, adviezen, schetsen, tekeningen, ontwerpen, digitale informatie, e-mails, fotomateriaal, prototypes en stofstalen zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door Hout Lifestyle en mogen niet door hem zonder voorafgaande toestemming verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derde gebracht, tenzij uit de aard van de verstrekte stukken, anders voortvloeit.

7.3. Hout Lifestyle behoudt het recht de door de uitvoeringen van werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.

Artikel 8. Eigendomsvoorbehoud
8.1. Alle door Hout Lifestyle geleverde zaken blijven het eigendom van Hout Lifestyle todat de consument alle navolgende verplichtingen uit alle met Hout Lifestyle gesloten overeenkomsten is nagekomen.
8.2. Door geleverde zaken, die krachtens lid 1 onder het eigendomsvoorbehoud vallen, mogen niet worden doorverkocht en nimmer als betaalmiddel worden gebruikt.
8.3. Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten daarop willen bevestigen of doen gelden, is afnemer verplicht Hout Lifestyle zo snel als redelijk verwacht mag worden daarvan op de hoogte te stellen.

Artikel 9 Gebreken; klachttermijnen
9.1. De afnemer dient de gekochte zaken bij levering- of zo spoedig daarna als mogelijk- te (laten) onderzoeken. Hierbij dient de afnemer na te gaan of de geleverde zaak aan de overeenkomst beantwoordt, te weten:

of de juiste zaak geleverd is;
of de geleverde zaak voldoet aan de overeengekomen kwaliteitseisen
of indien deze ontbreken
of aan de eisen die gesteld mogen worden voor een normaal gebruik.
9.2. Wordt een zichtbaar gebrek of tekortkoming geconstateerd, dan dient de afnemer deze binnen 2 maanden na levering aan Hout Lifestyle te melden.
9.3. Een niet zichtbaar gebrek dient de afnemer binnen 1 werkdag na ontdekking, doch uiterlijk binnen 2 maanden na levering schriftelijk te melden aan Hout Lifestyle.

Artikel 10 Prijsverhoging
10.1. Indien Hout Lifestyle met de afnemer een bepaalde prijs overeenkomt, is Hout Lifestyle niettemin gerechtigd tot verhoging van de prijs.
10.2. Indien een prijsverhoging plaatsvindt gedurende de eerste drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, kan de afnemer de overeenkomst ontbinden ongeacht het percentage van de verhoging.
10.3. Indien de prijsverhoging plaatsvindt na drie maanden na het sluiten van de overeenkomst heeft de afnemer het recht de overeenkomst te ontbinden, indien de prijsverhoging meer beloopt dan 5%.

Artikel 11. Betaling
11.1. Betaling dient te geschieden vooraf aan de bezorging of bij levering op een door Hout Lifestyle aan te geven wijze en in de valuta waarin is gefactureerd. Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties schorten de betalingsverplichtingen niet op.
11.2. Indien het factuurbedrag hoger is dan € 1500 is Hout Lifestyle gerechtigd van de afnemer een aanbetaling te verlangen ter hoogte van 50% van het totale verschuldigde bedrag minimaal acht dagen voor aflevering.
11.3. Na het verstrijken van de factuurdatum is de afnemer in verzuim; de afnemer is vanaf het moment van in verzuim treden over het opeisbare bedrag een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is in welk geval de wettelijke rente geldt.
11.4. In geval van faillissement of surseance van de afnemer zijn de vorderingen van Hout Lifestyle en de verplichtingen van de afnemer jegens gebruiker onmiddellijk opeisbaar.
11.5. Indien er met Hout Lifestyle is overeengekomen een korting toe te kennen ongeacht de hoogte van een percentage, en de betaling geschied niet binnen daarvoor gestelde termijn lid. 11.1 is Hout Lifestyle gerechtigd om de korting op te heffen.

Artikel 12. Incassokosten
12.1. Is de afnemer in gebreke of in verzuim met het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de afnemer.
12.2. Indien de afnemer in gebreke blijft, zal de vordering uit handen worden gegeven aan gerechtsdeurwaarders.
12.3. Indien Hout Lifestyle aantoont hogere kosten te hebben gemaakt, welke redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen ook deze ook voor vergoeding in aanmerking.
12.4. De eventuele gemaakte redelijke gerechtelijke en exucutie kosten komen eveneens voor rekening van de afnemer.

Artikel 13. Aansprakelijkheid
13.1. Indien Hout Lifestyle aansprakelijk is voor directe schade, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het bedrag van de door de assuradeur van Hout Lifestyle te verstrekken uitkering, althans tot maximaal eenmaal het factuurbedrag, althans het gedeelte van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid van gebruiker voor directe schade is ten allen tijde beperkt tot maximaal €10.000
13.2. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
- de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden.
- de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Hout Lifestyle aan de overeenkomst te laten beantwoorden, tenzij dit gebrek niet aan gebruiker toegerekend kan worden;
- redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover afnemer aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
13.3 Voor gebreken in geleverde zaken geldt de aansprakelijkheid zoals geregeld in artikel 6 van deze voorwaarden.
13.4. Bovenstaande beperkingen gelden niet indien de schade is te wijten aan opzet en of grove schuld en of verwijtbaar afhandelen van Hout Lifestyle of haar ondergeschikten.
13.5.Hout Lifestyle bezorgt tot de eerste deur begane grond. In overleg met Hout Lifestyle kan de chauffeur de afnemer helpen met het op de plaats brengen van de goederen, eventuele schade opgelopen tijdens het plaatsen is voor rekening van de afnemer.

Artikel 14. Overmacht
14.1. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de Wet en Jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien waarop Hout Lifestyle geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Hout Lifestyle niet in staat is haar verplichting na te komen.
14.2. Hout Lifestyle heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat Hout Lifestyle haar verbintenis had moeten nakomen.
14.3. Tijdens overmacht worden de leverings en andere verplichtingen van Hout Lifestyle opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door Hout Lifestyle niet mogelijk is langer duurt dan 8 weken, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
14.4 Indien Hout Lifestyle bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is zij gerechtigd het reeds geleverde. c.q. het leverbare deel afzonderlijk te factureren en is de afnemer gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijk contract. Dit geldt echter niet als het reeds geleverd. c.q. leverbare deel geen zelfstandige waarden heeft.

Artikel 15 Geschillenbeslechting

Op elke overeenkomst tussen Hout Lifestyle en de afnemer is Nederlands recht van toepassing. 
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.